Quickscan, flora en fauna

Download deze kostentabel

Klik op een bestand hieronder om te downloaden.


Omschrijving

Omschrijving
Een ecologische quickscan is een rapportage waarin op basis van potentieel voorkomende flora en fauna wordt beschreven of de Wet natuurbescherming wordt overtreden.

Tabel

TerreintypeProjectgrootte
Kosten per keer Binnenstedelijk Tot 5.000 m2 x,xx
5.000 - 10.000 m2 x,xx
Buitenstedelijk Tot 5.000 m2 x,xx
5.000 - 10.000 m2 x,xx
Lijnelement (weg) Tot 2.500 m x,xx
2.500 - 5.000 m x,xx
Uur per keer Binnenstedelijk Tot 5.000 m2 x,xx
5.000 - 10.000 m2 x,xx
Buitenstedelijk Tot 5.000 m2 x,xx
5.000 - 10.000 m2 x,xx
Lijnelement (weg) Tot 2.500 m x,xx
2.500 - 5.000 m x,xx
keer per uur Binnenstedelijk Tot 5.000 m2 x,xx
5.000 - 10.000 m2 x,xx
Buitenstedelijk Tot 5.000 m2 x,xx
5.000 - 10.000 m2 x,xx
Lijnelement (weg) Tot 2.500 m x,xx
2.500 - 5.000 m x,xx

Inclusief

    - opstellen rapportage veldwerk.

    PRIJSCONDITIES


    De kostengegevens zijn gerelateerd aan bepaalde prijscondities. Deze condities kunnen afwijken van de prijscondities die voor u gelden. Dit kan een juiste prijsvorming in de weg staan. Daarom moet u de prijscondities steeds goed vergelijken met de voor u geldende condities. Voor de kostengegevens gelden de volgende uitgangspunten:

    • peildatum (prijzen worden maandelijks geactualiseerd);
    • situering van de werkzaamheden;
    • directe kosten;
    • hoeveelheden in vaste m3 (tenzij anders vermeld);
    • onderaannemerskosten;
    • staartkosten;
    • marktsituatie.

    Situering van de werkzaamheden

    Alle werkzaamheden zijn gesitueerd in het centrum van Nederland. Een straal van 35 km geldt als uitgangspunt voor de aanvoer van personeel, materiaal, materieel en onderaannemers.


    Directe kosten

    Directe kosten zijn alle kosten die toe te wijzen zijn aan de afzonderlijke onderdelen van een project. Deze worden samengesteld door onderscheid te maken in materiaalkosten, arbeid, materieelkosten en onderaanneming.


    Materiaalkosten

    Materiaalkosten betreffen alleen de materiaalkosten van de hoofdaannemer. Hierbij zijn beperkte kwantumkortingen inbegrepen. Levering franco werk, tenzij anders vermeld.


    Arbeid

    Arbeid bevat de kosten van alle manuren die nodig zijn om een project te realiseren. In onderstaande tabel een overzicht van de uurtarieven die in de kosteninformatie gehanteerd worden. Deze uurtarieven zijn samengesteld aan de hand van de CAO's die gelden voor de betreffende beroepsgroepen.

     

    Uurtarief GWW

    FunctieUurtarief
    Asfaltwerker (ploeg 3 personen) 49,00
    Bankwerker/lasser 50,80
    Betonwerker I 49,25
    Cultuurtechnisch medewerker 38,90
    Fitter/lasser gasleiding 53,40
    Geleiderailmonteur 49,00
    Grondwerker (ploeg 3 personen) 48,95
    Heier 48,95
    Hovenier 38,90
    Kabellasser 44,85
    Kabelwerker (ploeg 6 personen) 44,85
    Laborant 59,45
    Machinist 52,00
    Monteur 51,95
    Palenboorder/funderingswerker 48,95
    Rijswerker 48,95
    Remmingwerker 48,70
    Schilder 42,55
    Sloper 48,95
    Sloper (DTA-er) 48,05
    Steenzetter 50,85
    Stratenmaker (ploeg 2 personen) 53,80
    Stratenmaker (ploeg 3 personen) 49,50
    Timmerman I 50,85
    Uitvoerder 59,45
    Uitzetter 50,80
    Vakman GWW 48,95
    Verkeersregelaar
    IJzervlechter I 50,85

    Materieelkosten

    Materieelkosten betreffen alle directe materieelkosten van de hoofdaannemer. Prijzen van aangedreven materieel zijn inclusief bediening, tenzij anders vermeld.


    Onderaannemerskosten

    Onderaannemerskosten zijn kosten die onderaannemers in rekening brengen bij de hoofdaannemer. Hierbij zijn de toeslagen van de onderaannemer inbegrepen.


    Eenmalige kosten

    Eenmalige kosten zijn kosten die de aannemer maakt, maar waarvoor geen posten zijn opgenomen in het bestek. De hierna genoemde voorbeelden zijn niet altijd van toepassing op ieder project, maar kunnen afhankelijk van het bestek wel of niet van toepassing zijn. Voorbeelden:

    • aan- en afvoer materieel;
    • materieeltransport op het werk;
    • plaatsing en aansluitkosten keten en wagens;
    • kosten voor gas, water, elektra en telefoon;
    • bediening en verbruik;
    • kantoorbehoeften;
    • verhard terrein voor keten en wagens;
    • opslagterrein;
    • brandstofvoorzieningen materieel;
    • schoonmaken wegen;
    • werkwegen en gebruik van rijplaten/draglineschotten;
    • risico kabels en leidingen;
    • bewaking;
    • reservematerieel (stand-by);
    • communicatiemiddelen;
    • revisiekosten;
    • veiligheidsvoorzieningen;
    • onderhouds- en opleveringskosten.

    Indirecte kosten

    Indirecte of staartkosten, worden berekend nadat de directe kosten zijn begroot. Indirecte kosten zijn kosten die niet aan een afzonderlijk onderdeel zijn toe te schrijven. Ze bestaan uit de bijkomende kosten die nodig zijn om een project te kunnen realiseren, zoals: eenmalige kosten, algemene kosten en winst en risico.

    De percentages in het volgende calculatieschema geven een redelijk gemiddelde van wat gangbaar is in de praktijk bij groenvoorzieningen.

    LET OP! De genoemde percentages zijn indicatief!

     

    Calculatieschema groenwerk

    OmschrijvingEenheidBedrag
    Arbeidskosten
    Materiaalkosten
    Materieelkosten
    Eventuele keuringskosten ___________+
    Totaal directe kosten (A)
    Eenmalige kosten
    Uitvoeringskosten, 5% van A
    Algemene bedrijfskosten, 20% van A
    Winst en risico, 10% van A ___________+
    Totaal indirecte kosten (B)
    Totaal geraamde aanneemsom A + B


    Uitvoeringskosten

    Uitvoeringskosten zijn kosten voor uitvoerend en administratief personeel op het project. Verdere uitvoeringskosten zijn: verletbestrijding, reken- en tekenwerk.


    Algemene kosten

    Dit zijn de kosten die door het ontbreken van een relatie met de werken, dan wel uit overwegingen van praktische doelmatigheid, niet direct of indirect aan de afzonderlijke werken kunnen worden toegerekend.

    Voorbeelden van algemene kosten zijn:

    • directie en bedrijfsleiding;
    • bedrijfsbureau en calculatie;
    • marketing, verkoop en inkoop;
    • administratie algemeen;
    • salaris- en loonadministratie;
    • kantoorautomatisering;
    • personeelszaken en secretariaat;
    • receptie, telefoon, telex;
    • afschrijving en/of huur van gebouwen en inventaris;
    • kantoorbenodigdheden, verlichting, verwarming en verzekering;
    • representatie, geschenken, advertenties en sponsoring;
    • cursussen en jubilea;
    • accountant, externe boekhouding, juridische en fiscale adviezen;
    • milieuvergunningen;
    • contributies, abonnementen en certificering;
    • onderzoek en ontwikkeling.


    Winst en risico

    Winst is het bedrag dat overblijft nadat alle kosten en risico's verrekend zijn die met het project samenhangen. Onder risico vallen alle onvoorziene omstandigheden, uitvoeringsrisico's en niet-verrekenbare loon- en prijsstijgingen. Ook renteverlies, het niet kunnen verrichten van werkzaamheden door regen, wachturen door te late leverantie of reparaties aan materieel vallen hieronder.


    BTW

    Alle vermelde bedragen zijn exclusief BTW.


    Marktsituatie

    De vermelde bedragen zijn gebaseerd op een stabiele markt. Plotselinge prijsstijgingen of marktinvloeden zijn niet inbegrepen.

    Reageren

    Heeft u vragen over deze kostentabel? Of suggesties voor verbetering? Dan horen wij dat graag! Vul uw vraag/opmerking hieronder in. Uw bericht wordt dan rechtstreeks verstuurd naar Eddy Schwartz de beheerder van deze tabel(len). Bedankt!


     Dit is een verplicht veld


     Dit is een verplicht veld



     Dit is een verplicht veld

    Verplicht Dit is een verplicht veld.